Forum des diablistes allumés
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 lamentable

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Soadboy85
Blobbyjedi
katanat
vandalkamikaz
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vandalkamikaz
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vandalkamikaz


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MessageSujet: lamentable   lamentable EmptyMer 15 Juin à 16:50

en effet, c'est le mot qui convient car je viens de perdre mes sauvegardes après une erreur de manipulation, en voulant supprimer un perso indésirable, je les ai tous supprimés. shaking Embarassed Sad affraid cheers

bref, ceci m'amène au sujet du topic >> je vais recommencer un nécro et un barbare. pour le nécro, je me tate, j'ai entendu parler (plus lu en fait pcq cétait sur le net) d'un nécro axé principalement sur les golems. confused

je demande donc l'avis des DAs sur cette possibilité de perso qui me laisse toutefois sceptique... What the fuck ?!?


PS: avis aux rushers et autres monteurs de niveaux de tout poils, je risque d'avoir besoin de vous dans les jours qui viennent... d'avance merci >> maintenant je m'en vais me pendre... Like a Star @ heaven
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katanat
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katanat


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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyMer 15 Juin à 17:01

Argh ça doit bien refroidir ce qui t'arrive... mon pauvre ;( Moi je veux bien te rusher quand t'as besoin et si tu veux un peu de stuff (pas forcément top top...) hésite pas... En tous cas c'est courageux de ta part de rejouer direct après ce petit "accident" silent
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Blobbyjedi
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyMer 15 Juin à 18:02

Ben comment t'as réussi ca confused

tous tes perso supprimés? T'es un ravagé du clic, non? Mr. Green

enfin, c'est pas de chance Sad
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Soadboy85
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyMer 15 Juin à 18:06

dsl pour tes persos, c' est bete.

sinon j' ai du stuff de necro pour toi si tu veux, et j' ai trouve un guide de golemancien ( de golem et necromancien ) sur diabloii.net, mais il est en anglais, des que j' ai du tps je te le traduis en partie pour que tu aie une idee de quoi faire. mais si tu veux le lien le voila:

http://www.diabloii.net/strategy/x-guides/necro-johnson.shtml
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Kroc le bô
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 1:40

Ce guide est assez long. il est fait pour les joueurs ayant au moins joué un nécromancien auparavant, de préférence au moins jusqu'au niveau 30...

Le guide discutera des points de stats de façon très précise ( ? ), Et les points d'aptitudes de façon général, et presque pas de l'équipement...


Beaucoup de guides disent : Je recommande tant de force pour porter le set Trangoul, Mais puisque la majeur partie des Golemancers ( Nécro golem ) n'aurant jamais tous les items de ce set, je passerais ce détail...

Le seul objet que je recommande fortement est une paire de frostburn ( gantelet unique de qualité normale ) et si possible une SOJ, surtout pour le bénéfice en mana...

Comme tous les guildes, les nécro-golem doivent essayer d'avoir de le max de résist grâce aux charmes, ceintures, bottes, amulettes, diadèmes, anneaux et armures.. Ils devront essayer de gagner des points d'aptitudes suplémentaire de joyaux ( ???? ), Bâton, tête-bouclier, diadème, Amulette et anneau ( s'ils sont vraiment chanceux...)
ils devront aussi essayer d'obtenir du FHR grâce aux charmes, ceintures, bottes et armures ainsi que de la vitesse de course...
Tout ce qui rajoute de la vie, ou de la mana est potentiellement très utile au nécromancien, mais la résistance se révèle plus souvent utile sur la longeur. Les gants devront être réservé donc au Frostburn...


Pour réussir en tout ( autant dans le monde réel que celui de Sanctuary, le monde de Diablo pour ceux qui savent pas Very Happy ), il est vraiment important de connaître votre philosophie, votre but principale et la façon d'y arriver . Un Nécro-golem, qui est donc spécialement axé sur les différents golem, n'est pas différent...


Nécro golem :

Sa philosophie : Ma force est dans les autres
Son but : Ascension à la puissance suprême...
Sa manière d'y arriver : L'union en vue du maximum de puissance...

La philosophie du Nécro-golem est de compter sur les autres pour assurer sa puissance. Il ne saissira jamais une épée pour trancher les monstres en petit morceaux, ou ne lancera une orbe qui tuera tous sur son passage...
Non, le Nécro-golem use ses compétences et son pouvoir pour décupler la puissance des autres, principalement la puissance dévastatrice de ses golems et de ses invocations...

Le build du nécro-golem n'est pas un bon build pour le PvP, donc si votre but est de jouer un nécro pour dominer tous les joueurs en duels, il n'est pas fait pour vous...

The golemancer is a good build for players who want to gain high levels ("my goal is to reach clvl80", ex.) and it is an acceptable build for those who want to gather treasure or simply defeat Baal in all three difficulties.

Le nécro-golem est un bon build pour ceux qui veulent monter à de haut niveaux, et il c'est un build acceptable pour faire du mf ou tuer Baal en hell...

Bon voila j'ai commencé, mais j'ai la flemme de continuer, je finirais plus tard Very Happy

A character built as a golemancer will not be a powerful killer without his minions or his hireling; he will obviously not be an imposing "Dark Knight" or a deadly "Lord of Mages". He will be sure and steady, reliable but unimpressive, just like his golems.

Golemancers will very likely spread their accumulated points through all three trees, but your main investments will be in skills which aid others in destroying your enemy. The name 'golemancer' is actually somewhat misleading, since it might make people think that your golem is your main killing method, but it is not. A Golemancer's main killing method is his curses, which multiply damage from golems and hirelings, and also manipulate the enemy.

If a golemancer is teamed with a bowazon whom does eight hundred and fifty (850) damage per arrow, then in hell difficulty she is only capable of doing 425 due to 50% physical resistance. With the AD curse from the necromancer the arrow does 1275 to monsters, so effectively the bowazon is doing 425 and it is *the curse* that is doing 850 damage more. In that way, you are more powerful than your teammates (golem included), but without teammates the strength of the golemancer rapidly fades away.

Even if a golemancer is soloing with his minions, if a monster hits an Iron Golem for 100 damage but takes damage from the Iron Golems 350% thorns, then the monster will take 350 damage in normal or hell difficulty. If a golemancer were to use an Amplify Damage curse, then the golem's thorns do three hundred and fifty (350) damage and the curse does an additional three hundred and fifty (350). Whatever physical damage a party may do to monsters cursed with the Amplify Damage curse, that curse will at least match their damage, or it will do twice as much damage as their original attack to monsters with 50% physical resistance.

It is not difficult to see that a curse is often the largest damage contributor to a party. Indeed, the damage potential of the curse skills is second only to certain cooperative-aura skills from Paladin characters.

That's enough of the theory behind golemancy. It is enough for a player to know that curses are the power of necromancers in general and golemancers in particular. A golem is just one of many allies that golemancers can use curses to augment.

Attribute Allocation

Necromancers have long seen strength as a wasted stat for their builds. There are endless debates about the advantages of the Silks of the Victor and how much life or mana the extra strength could have become instead. Instead of "retreading an old tire" try looking at the issue from the other side, i.e. what is the minimum amount of strength a necromancer should have?

Forty-seven is the minimum amount of strength that a golemancer will most likely want, since that is the strength required to use a kite shield (which can hold three gems/jewels or have a three-letter rune word).

If one has forty-five strength then he can wear light gauntlets like the Magefist unique light gauntlets. Fifty-five strength is required for mage plate armor, but a golemancer only needs forty-one strength to wear light plate like the unique Heavenly Garb. Sixty strength is enough strength for the unique gauntlets Frostburns, or any other set of non-exceptional, non-elite gloves.

In the past many necromancers decided to invest seventy-five points in strength so they could equip tower shields. (Tower shields have the best block of any shield type, and the Sigon's set tower shield has both excellent block and plus-one-to-all-skills.) Since blocking has been changed to rely on dexterity, and there are new, better options for a necromancer's shield slot, Sigon's shield is probably a better shield for barbarians, javazons, and many variant character types.

If a necromancer had one hundred strength before the Expansion Pack it was most likely so that he could wear the only armor in Classic Diablo II that added plus-one-to-all-skills; necromancers wanted to be able to wear the unique ancient armor, the Silks of the Victor.

This guide will operate on the assumption that your necromancer will not be requiring more than sixty strength, which is enough strength to use the Frostburn unique gauntlets and rare mage plate armor without reduced requirement enchantments.

The truth about dexterity is... dexterity is a waste for golemancers. A golemancer played to the style advocated in this guide will not be directly engaged in melee, and a small investment in bone armor should save a golemancer on those few occasions he gets surprised by a sudden thrown spear or a melee swing from a monster. This guide recommends that a golemancer leave his dexterity at base value, since he will most likely be totally unconcerned with his blocking percentage beyond level 18.

Vitality and Energy are always a tradeoff that is difficult to manage, but it is easier to decide what to do if one plans on having about 1000 mana at the planned advancement plateau of level seventy-five.

(As an aside, before the Expansion Pack I personally would only plan builds based on an advancement plateau of level sixty-five, but it is clear that a level sixty-five character will not be able to reliably defeat Baal in a hell difficulty game at this juncture, whereas such a character could easily beat Diablo in a hell difficulty game prior to the Expansion Pack. Single player characters may also find that they are able to defeat Baal at a lower level.)

Necromancers start with a base of twenty-five mana and gain two mana per level. That makes for one hundred eighty-three (183) mana at level seventy-five for a base amount. Clearly, you will want more mana than that.

Investing enough energy to get one thousand mana (1000) from one hundred eighty-three (183) with stat points alone is not practical, or even possible. A necromancer will get three hundred and eighty-five (385) stat points from quests and level-ups by level seventy-five, and since he needs forty-five of those points for strength, he will likely split the remaining points in a 3/2 ratio of vitality and mana.

At level 75:
STR:60
DEX:25
NRG:161 (25+136)
VIT:219 (15+204)

MANA:183 + 272 = 455 base
LIFE: 156 + 438 = 594 base

This may look like the necromancer doesn't have enough mana, but if he can obtain a pair of Frostburn gauntlets they alone would take a necromancer to eight hundred and thirty-one (831) mana. With one hundred and twenty (120) more mana from socketed sapphires, charms, plus-to-energy items, et al., the Frostburn gauntlets would take the necromancer to more than one thousand (1000) mana.

If the golemancer is unable to obtain Frostburn gauntlets then Stone of Jordan (SOJ) rings could be used to supplement mana as well. If a necromancer had seven hundred and eighty (780) mana from stats and items then one SOJ would take him to one thousand total (1000).

If a lucky golemancer were to have one SOJ and a pair of Frostburn gauntlets, then he would need only six hundred and seven (607) mana from stat points and items to reach the total of one thousand (1000), which is only thirteen points more than this stat allocation would give using the 3/2 stat point allocation.

(If you are wondering why I chose 1000 mana, the answer is that it is a nice round number. My high-level necromancer Justibone has over 1400 mana, which almost never runs out, and only 550 life, which is not enough for the Expansion. If I had spent those energy points in vitality instead I could have had over 800 life, which is very useful in the new Hell difficulty. With only 550 I am dying too often.)

(In the Lord of Destruction Expansion there are items that add a percentage to life like the SOJ and Frostburns add a percentage to mana. If you can find these items, save them for facing bosses even if you don't add them to your regular equipment. Without a high life total, many necromancers will find that Baal and Nihlathak are very difficult to defeat.)

To be a ladder necromancer you absolutely must cut dying to a minimum. A friend of mine was leveling his necromancer up on the USEast character ladder, but the night I was playing with his team he died twice. Above level seventy-five - and more especially, level eighty - earning experience becomes much more difficult, so every death can ruin literally hours worth of effort.

(Life is important to getting a necromancer on the ladder, but equally important is using the right tactics. My friend, Baron Orm, did reach the rarefied atmosphere of the top 100 necromancers, and he had this to say: "That experience did teach me something...albeit the hard way. Necros *can't* rush! Normally we'll hang back behind our revives, but when the meat-shields are other players my tendency is to try to be out front *with* them. It took awhile to realize/rectify this but once I did [gaining levels] came relatively quickly.")

If a necromancer finds some items that require more than sixty strength to wear he will have to alter his allocation schedule. The most efficient way to do that is to place all points from level-ups into strength until he reaches the required amount, and then to resume the 3/2 Vitality-Energy allocation schedule.
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 13:49

ouf, ok merci, je lirai à tête reposée, après mon oral de droit comparé et après avoir passé le lvl 10 à guild wars... Surprised

je pensais à un truc, on peut invoquer qu'un golem non?
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 14:04

oui, que un golem a la fois.

tiens, en parlant de golem j' ai lu un truc marrant sur JH hier. Un mec etait sur une game avec deux de ses amis, donc un qui fesait un trans, et qui pose divers objets par terre, dont un hoto. l' autre ami, un necro, lance golem de fer par accident, et la, plus de hoto! Mr. Green Mr. Green Mr. Green
bon au final il a rembourse son copain, et lui a un golem de fer sur hoto. ca
c' est la classe!!! Mr. Green
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 14:05

oui mais je suppose que tu invoques un des quatre selon les situations...
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 14:17

non, selon le build du golemancer, tu te specialise en un seul type de golem, et tu met aucun point dans le reste des invocation, mis a part les pres-requis.

et il faut savoir que le golem de fer agit comme un mercenaire, c' est a dire qu' il te suit de partie en partie, jusqu' a ce qu' il creve, donc si tu tu trouve une bonne epee rare que tu need pas, n' hesite pas a creer ton golem dessus, surtout que le golem de fer prend les proprietes de l' objet.
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 14:22

si il creve ... il perd son golem hoto ^^
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 14:24

J'ai lu aussi le truc sur JH, mais t'es allé voir le lien que j'ai filé sur l'allumé de ce forum ?? Twisted Evil
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 14:45

ça à l'air moyen ce genre de nécro, il fait quoi contre les attaques de masse? le golem peut pas arreter tout le monde... confused
je suis intéressé par tes items dan, mets moi les de coté si tu peux bounce
pour l'autre perso, je pense faire un barbare frénésie avec bul kathos, j'ai vu un build, ça à l'air sympa à jouer Surprised
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 15:11

Ba à mon avis, il use de IM ^^

mais ça doit être long, ça doit pas être fun à la longue Very Happy

un bon vieux nécro invoc c'est marrant, et rapide, et super sur Very Happy
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 16:43

Perso je te conseille moi aussi le necro invoc, c je croibien le seul perso qui ne nécessite pas un super matos pour se démerder en hell, si tu prend en plus le merco puissance de lacte 2 en night tu t'en sortira sans problème. Si tu veux un peu de matos ou un rush whisp moi ya pas pas de problème.
à+ sur battle.net
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 17:00

j'aime pas trop le nécro invoc, je sais qu'il est puissant, mais je trouve qu'il à un jeu de vieille, cad, qu'il reste planqué derrière ces squelettes et qu'il attend.
Arrow je préfère les persos qui vont au charbon Mr. Green
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 17:03

fait une sorciere corps a corps Very Happy
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 17:08

Spa possible d'en faire une en no ladd, faut des mots runiques ladders et qui sont vachements chers

Fais un Arkadin Very Happy
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 18:07

Je me pose une question, comment est-il possible de suprimer tout les les persos de son compte en un seul clic?Parce que je ne crois pas qu'on puisse tous les choisir en même temps.
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyJeu 16 Juin à 18:15

j'ai une souris sans fil. la touche est restée bloquée et à appuyer sur suppression quand le curseur de sélection est allé sur le perso que je voulais garder... Embarassed

euh, la sorcière, je sais pas, en plus, y en a pas mal qui ont ce perso...
et un paladin avec un arc... ça m'inspire guère... What the fuck ?!?
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MessageSujet: Re: lamentable   lamentable EmptyDim 19 Juin à 22:59

Bouarf la sorcière est super amusante à jouer, bien plus qu'un palouf ou autres, surtout que parfois faut être un costaud de la souris pour se sortir de certaines situations Very Happy

En plus pour mfrunner c'est un rêve et ça permet ensuite de faire des persos plus marrants et originaux ( style mon werebarb par exemple Very Happy )
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